İlaç endüstrisine “Non merci”
Fransızlar İlaç Şirketlerinin Promosyonlarına ““Non merci” diyor.
Çeşitli tedavi seçenekleri hakkında bilinçli karar vermek için bağımsız, güvenilir veriye erişim önemlidir.
Fransız doktorlar ilaç pazarlama uygulamalarında daha fazla farkındalık kazanarak ilaç firmalarının ‘tanıtım faaliyetleri karşı eleştirel bir yaklaşım benimsediler.
İlaç firmalarının verdiği eğitimlerin tarafsız ve etik olmadığını söylüyorlar.
“Non merci…” 2012 Sözleşmesini imzalayanlar, sağlık profesyonellerinin çalışma ve kararlarının, sadece hasta yararını esas alındığından emin olmak istiyorlar.
http://english.prescrire.org/en/82/173/0/315/About.aspx
Biz bu sözleşmeyi imzalayanlar, sağlık profesyonellerinin çalışma ve kararlarının, sadece hastaların yararını esas aldığınan emin olmak istiyoruz.
Sağlık hizmetlerinin sunumu, eğitim ve araştırma gibi etkinliklerin hepsi, bağımsızlık ve mesleki etik ile bağdaşmayan etkilere maruz kalabilir.
– Sağlık arenasında iş yapan şirketlerin, hastalar ve sağlık profesyonellerini hedef alan doğrudan ve dolaylı promosyon kampanyaları yoluyla, bilgi kaynakları ve ilk ya da sürekli eğitimin finansmanı yoluyla, ve kamu yetkilileri üzerinde ekonomik ve mali baskılar yaptığının farkındayız.
– Yönetmeliklerinin hazırlanması ya da uygulanması veya önleyici, tanı ve tedavi kaynaklarının yönetiminden sorumlu olanlar üzerinde, ulusal ya da uluslar üstü kuruluşların yaptığı ekonomik, siyasi ve mali baskılarla veya
Profesyonellerin kendilerini kişisel çıkarları için bağımsızlık ve mesleki etik ile bağdaşmayan davranışlarda bulunduğunun farkındayız.
Hastalar da, taraflı bilgiler, kendilerine hizmet eden yardım programları gibi doğrudan veya dolaylı cazibelerden etkilenebilir.
– hasta gruplarının kurumsal finansmanı;
– medya ve kanaat önderleri aracılığı asılsız bilgilerin yayılması veya hatta kurumsal promosyon malzemelerinin dağıtılması
– kurumsal sponsorlar tarafından sözde sağlığı bilinçlendirme kampanyaları düzenlenmesi ile hastaları etkileyebiliyorlar.
Biz bu sözleşmeyi imzalayanlar, kaliteli bakım lehine çalışmak için aşağıdaki şekilde davranmaya söz verdik.
– Özellikle sağlık alanında iş yapan şirketlere ilişkin olarak, bu amaç ile ters düşecek doğrudan herhangi bir ilişkiden kaçınmak;
– Sağlık arenasında iş yapan şirketlerden veya hastaların çıkarlarından ziyade kendi çıkarlarının peşinde koşan diğer organizasyonlardan, kendi adına veya aktif olarak yer aldığı herhangi bir meslek kuruluşu adına ayni, hediyeler ya da sübvansiyonlar gibi her türlü yardımları geri çevirmek;
– Bu tür bilgileri bir kenara ayırmak ya da en azından bağımsız bilgi kaynakları ile karşılaştırmak için; kurumsal tanıtım faaliyetlerine karşı (reklam, satış temsilcisi ‘ziyaretleri, kanaat önderleri) eleştirel bir tutum sergilemek,
Onun yerine, bağımsız bilgi kaynakları seçmek ve karşılaştırmalı bilgiden yana olmak,
– Mümkün olduğunca, sağlık arenasında iş yapan şirketlerin veya hastaların çıkarlarından ziyade kendi çıkarlarının peşinde koşan diğer organizasyonların herhangi bir şekilde desteğinin olmadığı temel ve sürekli eğitim programlarını seçmek
– Güvenilir bir bilgiye dayanarak karar paylaşılması için hastalara güvenilir, kaliteli kaynaklardan bilgi sağlamak.
http://english.prescrire.org/en/82/173/0/315/About.aspx