Kozmetik Ürünlerin Reklam ve Tanıtımı Denetim altına alınıyor
“Kozmetik ürün tanıtımında kullanılan iddialar gerçek, kanıtlanabilir olmalı, ürünün özelliklerini doğru olarak ifade etmelidir. Tüketiciyi yanıltıcı tanıtım yapılmamalıdır.”
“Ürün ambalaj bilgilerinde, tanıtım malzemelerinde ve ürün tanıtım elemanı tarafından yapılan tanıtımlarda, ürünlerin gerçekte sahip olmadıkları nitelikler varmış gibi kullanılmamalıdır.”
“Herhangi bir hastalığı tedavi etmek ve/veya önlemek, teşhis etmek veya bir fizyolojik fonksiyonu düzeltmek, düzenlemek ve/veya değiştirmeye ilişkin ibareler kullanılmamalıdır.”
“İddia edilen etkinin bilimsel olarak kanıtlanmamış olmasına rağmen tüketicide, etkinin kesin olarak sağlanacağı beklentisinin oluşturulması sonucunda yanıltıcı tanıtım meydana gelir.”
“Ürünler için örtülü tanıtım yapılmamalıdır.”
Kozmetik Ürünlerin tanıtım faaliyetlerini düzenlemek, kozmetik ürünlerin reklam ve tanıtımının usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanan “Kozmetik Ürünlerin Tanıtım Faaliyetlerine İlişkin Kılavuz” 24/08/2012 tarih ve 81420 sayılı makam oluru ile yürürlüğe girmiştir.
Kılavuz için tıklayınız.